Hoe Twitter inzetten voor jouw lokale onderneming - Social Media Team Made

Hoe Twitter inzetten voor jouw lokale onderneming

Social media is een van de beste manieren om uw lokale bedrijf te promoten. Twitter is de ruggengraat van veel service- en productaanbieders, maar alleen van degenen die hun account strategisch hebben gebruikt. Door simpelweg een Twitter-account te openen en te tweeten, krijgt u niet de resultaten waarnaar u op zoek bent. Laten we dus eens kijken hoe het gebruik van uw Twitter-account uw lokale bedrijfsconversie kan stimuleren.

Gebruik de Search-A-Lot-functie op Twitter

Deze functie kan heel voordelig voor u zijn als u deze op de juiste manier gebruikt. Met de geavanceerde zoekfunctie op Twitter kunt u uw zoekwoorden verfijnen om locatiespecifiek te zijn. In het veld met de tekst ‘In de buurt van deze plaats’ kunt u uw plaatsnaam invoegen, samen met de trefwoorden waarnaar u denkt dat uw potentiële klanten zoeken. U zult waarschijnlijk verschillende zoekwoordvarianten moeten uitproberen voordat u de perfecte vindt. Zodra u zoekwoorden heeft gevonden waar tientallen mensen over tweeten, kunt u deze opslaan.

Bij sociale media draait alles om netwerken

Natuurlijk wil je je tijd besteden aan netwerken met lokale influencers, in plaats van met zomaar een oude persoon. U wilt andere bedrijven leren kennen die gezien en gehoord worden door mensen in uw stad. Een manier om erachter te komen wie deze influencers zijn, is door de Top Twitter Cities-lijst van Tweet Grader te gebruiken. Klik op uw stad en u genereert een lijst met de meest actieve accounts in uw stad. Maak je niet zoveel zorgen over het vinden van degenen die zich in je doelmarkt bevinden – het draait allemaal om lokaal bekend worden op Twitter.

Uw concurrentie kennen is de sleutel

Je kunt je concurrenten niet verslaan als je niet weet wie ze zijn. Als u uw concurrenten echt wilt overtreffen, moet u hun prijzen, strategieën en klanten kennen. Een manier om deze details te krijgen, is door de concurrentie bij te houden door Twitter te gebruiken. U zult zien wat ze van plan zijn, zodat u hun acties tijdig kunt tegengaan.

Laat uw klanten weten dat u op Twitter bent

Veel lokale bedrijven laten hun klanten niet weten dat ze op Twitter zitten. U kunt het hen laten weten door het op uw bonnen te plaatsen, borden in uw bedrijf te plaatsen en op uw website en visitekaartjes te plaatsen. Naarmate het nieuws zich verspreidt, zullen uw klanten u volgen, en hun vrienden en familie kunnen u ook volgen.

Schrijf inhoud die fris is, niet zelfbevorderend

Veel lokale bedrijven gebruiken Twitter om hun artikelen en blogposts te adverteren. Zelfs als je gewoon tweets plaatst, moet je als algemene vuistregel een verhouding van 70:30 aanhouden. Dit betekent dat 70 procent van je tweets moet zijn om mensen te betrekken en de andere 30 procent kan promotioneel zijn. Niemand wil altijd geadverteerd worden, dus houd daar rekening mee bij het ontwikkelen van uw social media-strategie.

Kies een memorabele gebruikersnaam

De gebruikersnaam die u kiest voor uw Twitter-account moet aantrekkelijk zijn, niet te lang en uniek. Alles aan Twitter is kort en krachtig, dus houd daar rekening mee. Met een kortere gebruikersnaam kunnen mensen uw inhoud delen zonder de maximale tekenlimiet van Twitter te overschrijden. U moet ook uw gebruikersnamen consistent houden op alle sociale-medianetwerken, zodat mensen u gemakkelijk kunnen vinden en identificeren. Neem in uw profiel ook een bedrijfsbeschrijving en een link naar uw website op. De foto die u kiest, moet een professionele of een bedrijfslogo zijn.

Tweet met persoonlijkheid en een strategie

Als je op Twitter springt zonder een goede marketingstrategie, spring je door hoepels om aandacht te krijgen. Het enige dat u echt hoeft te doen, is met andere gebruikers in contact te komen door in gesprekken te springen en dingen te tweeten die mensen zouden willen delen of becommentariëren. Je tweets moeten authentiek zijn en persoonlijkheid hebben, zodat het aanvoelt als een persoon in plaats van als een merk.

Een andere formule die u kunt gebruiken, behalve de 70/30-regel, is om 1/3 tweets, 1/3 antwoorden of retweets en 1/3 zelfpromotie of links te doen. Als je wilt weten wanneer de beste tijden zijn om te tweeten, kun je Followerwonk gebruiken om de meest actieve tijden van je volgers te zien.

Volg anderen en ze zullen de gunst teruggeven

Een geweldige manier om meer volgers voor je Twitter-account te krijgen, is door anderen te volgen. U kunt de geavanceerde zoekfunctie gebruiken om mensen te vinden die u kent, evenals personen in bepaalde velden. Je hoeft niet alleen influencers te volgen – je klanten zijn tenslotte degenen van wie je de aandacht wilt trekken, dus zoek naar mensen in je omgeving die over jouw soort diensten tweeten en begin ze te volgen en ze zouden zomaar kunnen terugkeren de gunst.

Beheer uw account met een Twitter Management-app

Wanneer uw account echt actief wordt, heeft u misschien wat hulp nodig om een ​​oogje in het zeil te houden en ervoor te zorgen dat uw consistentie intact blijft. Met Twitter-beheer-apps wordt dit gemakkelijker gemaakt. U kunt bijvoorbeeld Tweetdeck of Hootsuite gebruiken, waarmee u uw volgers kunt segmenteren in categorieën zoals prospects, klanten, VIP’s en influencers. Vervolgens kun je meldingen instellen voor wanneer mensen bepaalde zoekwoorden tweeten. Als je geen tijd hebt om de hele dag of elke dag op Twitter te springen, kun je je tweets ook van tevoren plannen.

Leer de taal van Twitter

Je wilt bij je volgers passen, dus probeer de syntaxis en toon te leren van de mensen met wie je contact hebt. Luister naar hun tweets om een ​​idee te krijgen van het soort taal dat ze gebruiken en of ze groot zijn in internettaal. Hierdoor kun je beter contact met ze maken wanneer je tweets plaatst. Begrijpen welke hashtags en hoe RT (retweet) wordt gebruikt, is ook belangrijk.

Laat uw lokale bedrijf groeien met Twitter

Wanneer u Twitter op de juiste manier gebruikt, kan het u helpen om uw lokale bedrijf geleidelijk te laten groeien. Dit alleen is natuurlijk niet voldoende, maar het moet worden opgenomen in uw algehele marketingstrategie. Er zijn andere sociale media-accounts waar je aan kunt werken, waardoor je een groter bereik hebt en meer kans hebt om loyale volgers te krijgen.

 

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Scroll naar top